úterý 10. července 2018

26. a 27. den – 8. a 9.7.2018 Vandrácká sólo padesátka


V rámci svého tříměsíčního, sportovně laděného programu mám v plánu udělat tři větší cesty. A jedna z nich je Vandrácká sólo padesátka. Když jsem ji šel v dubnu, trvalo to přes dvanáct hodin. Stanovil jsem tedy cíl zvládnout ji pod deset. Obnáší to jít celou dobu rychlostí nad 5 kilometrů za hodinu, což je rychlost, kterou většinou chodím. Jenže na krátké vzdálenosti a mimo zabijácké svahy. Byl jsem zvědavý, jestli zvládnu takové tempo, když budu před sebou mít 50 km pochodu a přes 1900 výškových metrů. Z pondělka se udělal volný den, počasí mělo být příjemné, tudíž byl plán jasný. Projdu se po Bílých Karpatech.

V neděli byl relax. Nechtěl jsem jít běhat, ani moc rajtovat na kole, chtěl jsem být připravený na pondělní dobrodružství. Večer jsme se jen prošli po lese a na závěr procházky opekli nad ohněm nějaké párky. A pak už bylo pondělí.

První rozdíl oproti dubnové expedici byl už v balení. V dubnu jsem měl batoh. V něm jsem si nesl úplně zbytečně náhradní oblečení, zbytečnou zásobu jídla a nápojů. Nemám rád batohy. Bolí z nich ramena, potí se z nich záda. Poslední věc, na kterou bych měl cestou náladu by bylo převlékání do čistého. Proč jsem to proboha nesl? Kdyby nás někdo pozval cestou na svatbu? Pro tentokrát jsem se spolehl jen na ledvinku. Žádné chleby s paštikou jsem do nich naštěstí lámat nemusel, stačila jedna proteinová tyčinka, jedna musli, jedna ořechová, banán a pro jistotu sáček slunečnicových semen a to bylo všechno. Litr a půl vody v láhvi nosím v ruce.

Druhý rozdíl byly boty. V dubnu to byly turistické boty, bohužel nové, takže mi udělali na nohách paseku. Nyní to byly boty, ve kterých běhám. Výhoda – nula puchýřů. Nevýhoda – každý kamínek jako by šel člověk bosky.

Třetí rozdíl byl v přepravě do startu. V dubnu mě tam odvezl spolucestovatel Ondra autem. Teď jsem jel z Brodu do Nivnice na kole, které jsem si schoval na jednom konci dědiny a přešel pěšky Nivnici k základce, kde byl start. Tam jsem pustil v aplikaci „turistiku“ a vyrazil. Doslechl jsem se, že existují experti, kteří si na tu trať pouští v Endomondo „veslování“ :)

Docela to žere baterku, počítal jsem s tím, že nebudu mít naměřenou celou trať, ale doufal jsem, že aspoň přes vrcholy mi to vydrží, ať mám údaje o svém tempu pro případ porovnání, kdybych tam v budoucnu vyrazil znovu.

Z Nivnice do Korytné se jde po silnici a pak se v jednom dolíku odbočí a jde se polňačkou naokolo. Když jsme šli v dubnu, prošli jsme to jako nic. Dnes to byl kámen úrazu. Nejdřív vše šlo podle plánu, jenže pak jsem došel k družstvu a cesta byla přehrazená elektrickým ohradníkem. Nejdřív jsem se to pokoušel obejít. Stoupal jsem do svahu v opačném směru, než jsem potřeboval a když jsem zjistil, že pastvina nemá konec, přelezl jsem ohradník a celou ji přeběhl. Napojil jsem se na polní cestu a pokračoval dál. A pak jsem došel k další ohradě.

Bylo tam stádo krav. Musel bych projít přímo mezi nimi a do toho se mi moc nechtělo. Obcházet pastvinu do kopce by bylo na dlouho, vlevo, asi sto metrů vedla cesta, po které bych se dostal do lesa, přesně tam kam jsem potřeboval. Ale dostat se k ní obnášelo přebrodit potok a zdolat pětimetrový pás náletových keřů, kopřiv a plazivých rostlin. Rozhodl jsem se pro tuto variantu, protože boty jsem měl mokré od brodění trávy.
Za chvíli jsem měl Korytnou za zády. Pro příště vyškolen, ať nespoléhám na trasy netrasy, ale vezmu to po silnici až do dědiny. Lesem jsem vystoupal lehce a jistě. Šli jsme tuto trasu před pár dny, takže jsem nebloudil. Překročil jsem silnici a napojil se na rovinku ke Kamenné boudě.

Tempo jsem měl dobré. Jediné co mě zdržovalo byla levá bota. Nebo spíš levá ponožka. Pořád se mi v botě kroutila a tlačila mi do palce. Několikrát jsem ji upravoval, rovnal, ale nic nepomohlo. Snažil jsem se ji ignorovat, ale co je na začátku malý problém, změní pár kiláků v terénu ve velký problém.

Nechtěl jsem zastavovat. V plánu bylo zvládnout cestu bez zbytečných prostojů. Pil, jedl, kouřil jsem za pochodu.

Na Javořinu jsem vystoupil lehce. Cestou v lese jsem potka jen dva koně, chlapíka kterému utekli a dvě turistky. Tempo jsem si držel a kromě levé ponožky vše fungovalo tak jak mělo. Na Holubyho chatě jsem si doplnil láhev a bez zastávky pokračoval dál. Dolů do Květné.
Udělal jsem sám se sebou dohodu, že z kopců budu běhat. Ne pořád, příležitostně, abych nabral rezervu pro výstup na Lopeník, protože tam je 5 kiláků za hodinu mimo mé možnosti. Bohužel z Javořiny to šlo jen ze začátku. Později je cesta příliš prudká a příliš rozbitá od traktorů, takže je to o hubu. Navíc levá ponožka při sestupu mrzačila palec víc a víc. Tak jsem se opět zastavil, zul botu a převrátil ponožku naruby. Výborný nápad. Od této chvíle mi mrzačila malíček. A tak jsem stál vprostřed lesa a řval na ponožku, jestli by toho nechtěla nechat.

Dostal jsem se dolů a zbaštil tyčinku. Tempo furt v pohodě, baterka v mobilu okolo padesáti procent. Přes vrcholy vydrží. Vylezl jsem Novou horu, měl jsem strach, že budu bloudit, protože značení nic moc. Špatně jsem odbočil jen jednou, ale intuice prozradila, že to nebude to pravé ořechové, takže škoda nenastala. U pramene jsem doplnil láhev a zamířil k úpatí Velkého Lopeníku.

Pamatoval jsem si ten výstup jako hrozný. Nohy už toho začínaly mít dost a pořád dokola opakovaly, že to byl pitomý nápad. Ale já jsem se na ten výstup těšil. Rád chodím do kopce, je to uklidňující, navíc se zrychlí tep a dech a člověk pochopí, že skutečně existuje. Z počátku to byla brnkačka. V tempu nad 5 kilometrů za hodinu. A pak nastanou prudké pasáže. Mluvil jsem sám k sobě. „Nezastavuj,“ říkal jsem si. „Pokračuj, za chvíli ten svah zvolní.“ A skutečně to tak bylo. Až do doby, než se člověk dostane na státní hranici. Pak je to jak pro Spidermana. Jsou tam hraniční kameny a dostat se od jednoho k druhému je dobrodružství samo o sobě. Srdce tluče jako před infarktem a každý sval na nohách řve ve smrtelné agónii. Tady jsem třikrát zatavil. Vždy jen na chvilku, abych uvolnil nohy, přesto myslím, že jsem to zdolal rychle. Byl to můj nejpomalejší kilometr z cesty, zdolat ho trvalo přes patnáct minut a to je mnohem menší hrůza, než jsem čekal.
A pak už byl Lopeník. Fotka a jedeme dál. Za Malým Lopeníkem jdete širokou cestou, ze které je nenápadná odbočka na pěšinu do lesa, po které musíte pokračovat, pokud chcete na Mikulčin vrch. A tu jsme přešel. A intuice spustila alarm, takže jsem si zašel snad jen třicet metrů. Překvapilo mě, jak dokonale funguje tady to intuitivní řízení.

V Lopenickém sedle se pasou krávy. Tady už se to obejít nedá, tak jsem prošel mezi nimi. Krávy považuji za jedny z nejkrásnějších zvířat. Moc se mi líbí. Byly tam i telata, doslova na dosah ruky. Pozdravil jsem a ony zabučely na odpověď. Nikdo mě nenabral na rohy, nikdo mě neudupal. Jen příjemné shledání. Opustil jsem pastvinu a zavřel za sebou ohradník. A pak už jsem stoupal na poslední vrchol, který stojí za řeč.

Napustit si vodu v penzionu Jana je docela oříšek, protože mají baterii moc blízko umyvadlu. Ať jsem se snažil sebevíc, byl toho jen necelý litr. Je mi jasné, že kdybych poprosil personál, třeba by mi napustili plnou láhev, ale byl jsem unavený a asociálně nastavený. Nemohl jsem zastavit a ani si dát tu výbornou polévku, co tam voněla. Vyběhl jsem ze dveří, jako správný zloděj vody, a zamířil k Trojáku.

Celou louku od Trojáků dolů jsem utíkal. Nohy už mě bolely hodně, ale při běhu to bylo lepší. Tak jsem pořád hledal zlatou střední cestu, jak si od bolesti ulevit. Kromě jednoho malého kopečku jsem to měl mít pořád jen dolů. Vběhl jsem do lesa a střídal chůzi s retardoběhem (byl jsem už značně zkoprnělý).
Snažil jsem se nesoustředit na bolest, ale na rychlost. Hlídal jsem se. Nezastavoval se a když to začalo být nesnesitelné, odpoutával jsem pozornost jak se jen dalo. Vystoupat na Studený vrch bylo nakonec lepší než jsem čekal, protože při postupu do kopce bolely nohy méně.

Prošel jsem rozcestí u Březové a začal sbíhat lesem k přehradě u Lubné. Byl jsem téměř v cíli, čas jsem měl výborný, jen baterka v mobilu psala pět procent.

Mystického Juru jsem tentokrát nepotkal, žáby mlčely, tak jsem zamířil k Nivnici. Soustředil jsem se jen a jen na tempo. Kousek před cílem mi posledním výkřikem telefon oznámil, že se se mnou loučí a tak jsem byl na poslední tři kilometry sám.
Zvládl jsem to. Zvládl jsem to za devět hodin a deset minut k tomu. O tři hodiny rychleji, než před čtvrt rokem. Když jsem míjel základku, bil kostel pátou hodinu. Mířil jsem rovnou pro kolo. Měl jsem strach, že kdybych se posadil, ztuhly by mi nohy. A každá nivnická lavička na mě z dálky volala, ať se na ni posadím, byly jako Sirény a já jako námořník, kterému nedali do uší vosk, ani ho nepřivázali ke stěžni.

Posadil jsem se až na sedátko kola. Nevěděl jsem, jak se mi pojede, ale kupodivu to bylo úplně fantastické. Za celý den jsem měl prostoje jen na sedm minut. Sedm minut, kdy jsem se hádal s ponožkou, napouštěl vodu, nebo močil. Jinak jsem pořád chodil a běhal. A kolo byly lázně. Nikdy v životě se mi nejelo tak dobře.

Když jsem se vyzul, osprchoval, převlékl, bylo mi fajn. Byl jsem schopný dál fungovat. Nezničilo mě to, jako při prvním pokusu. Jen jsem měl hlad jako vlk. A tak jsem se přecpal k prasknutí a usínal s dobrým pocitem, že mé snažení přináší očividné výsledky.

Strava:

Neděle – snídal jsem banánový dortík, obědval drůbeží vývar a vepřovou kotletu s rýží a okurkovým salátem, večeřel grilované párky s hořčicí a chlebem a pivo.

Pondělí – snídal jsem žitný chléb s paštikou a kousek tvarohového závinu, svačil a obědval banán, proteinovou tyčinku, musli tyčinku a ořechovou tyčinku, večeřel půl plechovky fazolí, párky a kaiserky. A pivo.

Neděle – příjem: 1871 kcal
Neděle – výdej: 2886 kcal
Pondělí – příjem: 2186 kcal
Pondělí – výdej: 6556 kcal (patrně to bude ještě víc, chybí v tom trocha chůze a cyklistika)

Podpořte tento projekt a získejte všechny užitečné informace o tělesné proměně ve formě knihy. Kupujte zde: https://www.hithit.com/cs/project/4972/zivotni-fight-bricho-vs-100-dni
Děkuji :)

Žádné komentáře:

Okomentovat