neděle 8. července 2018

25. den – 7.7.2018 Kilometr


Jen co jsem ráno rozlepil oči, obul jsem běhací boty a vyrazil do Podzámky s jasným cílem. Chtěl jsem zjistit, jak nejrychleji zvládnu uběhnout kilometr.

Podzámka je dobrá v tom, že je dlouhá a plus mínus v rovině. Když běžím na vytrvalost, zvládnu kilometr v průměru okolo 5:45, pokud je to dobrý čas, je to 5:30. Ale dnes jsem nechtěl běžet na vytrvalost, ale na rychlost. Věřil jsem, že to dám pod pět minut.

Uběhnout kilometr je i není problém. Kilometr je totiž vzdálenost, která není příliš dlouhá, když ji člověk plánuje, ale je nekonečná, když ji člověk běží na vrcholu svých možností. Světový rekord na 1000 metrů má běžec z Keni jménem Noah Ngeny, ten to dal za 2:11,96, což je o trochu rychleji, než to uběhnu já, ale zase já na to nemám takové ngeny. Co naplat.

Vyběhl jsem. Valil jsem docela rychle, připadlo mi, že to bude brnkačka, jenže pak mě doběhl dech. Začal jsem parodovat parní lokomotivu a zatímco jsem zvolňoval tempo, říkal jsem si, že to musím vydržet, že nesmím zvolnit. Zatnul jsem zuby a letmo koukl na displej telefonu abych zjistil, kolik mi do toho kilometru ještě zbývá. Psalo to 0,35 km. Paráda, to bych mohl dát. Trochu jsem zrychlil. Běžel jsem a přemýšlel o Noahovi, který už by byl v tuto chvíli osprchovaný a na cestě domů, uběhl jsem vzdálenost, o které jsem doufal, že to bude alespoň těch 0,3 km a zamířil do cílové rovinky. Koukl jsem na mobil, zda skutečně zbývá 0,05 a ejhle, na displeji stálo 0,53 km. Spletl jsem se. Vlasy mi zbělely hrůzou, že jsem teprve v půlce.

Musím se pochválit, protože jsem vytrval. Ani tempo jsem neztratil. Utíkal jsem dál a dál a opakoval si, že to jednou musí skončit. Dostal jsem se na opačnou stranu zahrady a rázem to skončilo. Fanfára. Hlas ženy, kterou mi Samsung přidělil jako komentátorku mých sportovních výkonů mi prozradil, že kilometr je za mnou. Přešel jsem do chůze a rozhlížel se, kam se mi poděl dech.

Až se zase vyčasilo, vytáhl jsem telefon a zkontroloval čas. 4:55. Skoro jako Noah, kdyby měl obě nohy v sádře. Ale… před 25 dny jsem kilometr neuběhl vůbec. A teď pod pět minut. Pecka. A vsadím boty (nepřejte si je vyhrát), že než uběhne celých sto dní, zvládnu ten kilometr dostat někam ke 4 minutám.
Domů jsem běžel. Lehce, nebyly to ani dva kilometry a zvládl jsem je levou zadní.

Večer jsme se jeli projet na kole. Jen deset kilometrů na pohodu. Každý pohyb se počítá.

Strava:

Snídal jsem žitný chléb s paštikou, obědval banán a kousek fuetu, svačil žitný chléb s cizrnovou pomazánkou (nebudu říkat hummus něčemu, co jím a docela mi to chutná) a okurkovým salátem, mlsal kukuřičný chlebíček s čokoládou a večeřel těstoviny s tvarohem a pivem.

Příjem 1852 kcal
Výdej 3397 kcal

Podpořte tento projekt a získejte všechny užitečné informace o tělesné proměně ve formě knihy. Kupujte zde: https://www.hithit.com/cs/project/4972/zivotni-fight-bricho-vs-100-dni

Děkuji :)

Žádné komentáře:

Okomentovat