pátek 15. června 2018

Den 2. - 14.6.2018 (Den trifidů)

To běhání mi byl čert dlužen!
Ráno jsem si musel klepat stehna paličkou na maso, aby změkly natolik, že bych se mohl třeba i postavit. No jo, netrénované končetiny. Vůbec jsem nevyskočil z postele jako rybička. Byl jsem spíš jako ten vánoční kapřík, který zůstane poslední v kádi a pak se vyleje do potoka, nebo hodí kočkám. Co naplat.
Dnes jsem cestoval. Nějaké pracovní vyřizování v Brně, cesta tam i zpět vlakem a nebyl bych to já, kdybych to nespojil s tréninkem. Na běhání jsem se po včerejšku vážně necítil, ale lehčí turistika by mi mohla přijít vhod, říkal jsem si. Cestou z Brna jsem to celé prolustroval v mapách v mobilu a plán byl na světě. Z Kojetína do Kroměříže nepojedu vlakem, ale půjdu pěšky. Dvanáct kilometrů po turistických trasách, okolo řeky Moravy, krása nesmírná. Bude to paráda, myslel jsem si se svou dětskou naivitou.
V Kojetíně jsem vystoupil, našel zelenou značku a vyrazil.
Nejdřív se šlo skvěle, chvíli přes město, pak polňačka, vpravo kukuřice, vlevo obilí, cesta sypaná štěrkem. Jenže pak jsem dorazil k řece a širokou cestu vystřídaly traktorem vyjeté koleje. Pořád pohoda, říkal jsem si. Tempo jsem měl slušné. Jenže pak zmizely i ty koleje… vlastně zmizela jakákoliv cesta. Pole se nalepilo na náletovou mez a značená trasa vedla travním porostem, ve kterém se to hemžilo motýly, vážkami a podivnými, metalicky modrými kříženci. Jistě si říkáte, že jít po trávě je fajn a jistě máte pravdu. Jen ta tráva nesmí být vysoká jako vy. Sem tam se vynořující značka mě ujišťovala v dobrém směru a betonová stavba mostu někde předemnou dávala jistou šanci, že trávou už se za chvíli třeba nepůjde. A skutečně, od mostu se trávou nešlo.
Byl tam rozcestník, pěkná cesta, která vedla tam, kam jsem nechtěl a pěšinka, po které jsem měl pokračovat. Vyrazil jsem do lesíku a asi po dvaceti metrech pěšinka končila bariérou dvoumetrových kopřiv, trnitých šlahounů, plazivých rostlin, co se vám přilepí na kůži a stáhnou vás k zemi stejně jako všechny předchozí šílence, kteří se tudy vydali. Přemýšlel jsem. Lopotit se kopřivami se mi vůbec nechtělo, ale vypadalo to bledě, protože v dálce asi třiceti metrů, na stromě byla zelená značka a další hned vedle, asi pro jistotu.
Nejsem bábovka! Viděl jsem válečné filmy, kde se vojáci prodírali neprostupnou džunglí a ještě k tomu nesli kulomet. Já jsem kulomet nenesl. Ale na rozdíl od vojáků jsem četl Den trifidů, takže určitý respekt jsem cítil. Vyrazil jsem.
Po deseti minutách a asi dvou metrech jsem konstatoval, že sandály se do džungle nehodí. Ani krátké rukávy a kalhoty. A po dalších deseti minutách a dvou metrech jsem si uvědomil, že těm kopřivám je to jedno. Že vám udělají pupence i přes oblečení.
Každý krok byl utrpení. Nejdřív jsem musel vyhrát souboj s masožravými šlahouny o vlastní chodidlo. Pak zvednout nohu nad úroveň svazující zeleně, což bylo docela vysoko. Vypadalo to asi jako legendární výkop co předváděl Jean-Claude Van Damme, akorát pěkně pomalu, jako při tchaj-ťi. Pak nohu přesunout co nejvíc vpřed a snažit se s ní udusat tu protivnou floru co nejvíc k zemi. Při tom halekat bolestí, jelikož mě pořád něco píchalo, štípalo, kousalo, cucalo atd. A pak se na nohu postavit, vydechnout a celý postup zopakovat s druhou nohou. Vážně to bylo bezva.
Prošel jsem si fází odhodlání, kdy jsem si říkal: „Chtěl jsi sportovat, sportuješ. Chtěl jsi dobrodružství, máš ho. Tak makej.“ Ale i fází totální apatie, kdy jsem si říkal: „Nechejte mě tady.“ No ale nenechal jsem se tam. Propracoval jsem se až k tomu stromu se značkou, kde byl zároveň okraj lesíka, pole s obilím a za ním cesta. Cesta, která vedla kolem toho debilního lesíka se všema těmi trifidy, enty a kopřivama. Cesta, po které jsem to mohl celé obejít, protože se napojovala kousek od toho rozcestníku, který mě poslal na smrt. Smál jsem se a plakal. Ne, kecám. Nadával jsem.
Pak jsem si vyzul sandály a zkontroloval zbytky chodidel. Obral obuv od všeho, co jsem do ní nasbíral a vyrazil dál. A kupodivu, dál už se šlo dobře.
S jednou drobnou zacházkou to bylo dvanáct a půl kilometru. Rychlost mého cestování byla 5,3 km za hodinu. Když jsem se doma vyzul a vlezl do sprchy, nohy mi nahlas a srozumitelně poděkovaly. Také toho měly dost. Sandály jsou tvrdé a při delší chůzi nerovným terénem značně nepohodlné, to je můj dnešní poznatek. I přes to to byla pěkná procházka a jestli máte rádi adrenalinové cestování, mohu jen doporučit.
Stravu jsem měl opět pěkně rozvrstvenou. Kromě musli ke snídani jsem se ládoval banánem, cereální tyčinkou, planými višněmi a druhou polovinou včerejšího oběda. Dokonce i na pivo došlo. A jak to vypadá v číslech?

Spáleno 3350 kcal
Snězeno a vypito 2019 kcal

Paráda :)

Podpořte tento projekt a získejte všechny užitečné informace o tělesné proměně ve formě knihy. Kupujte zde: https://www.hithit.com/cs/project/4972/zivotni-fight-bricho-vs-100-dni
Děkuji :)

Žádné komentáře:

Okomentovat