čtvrtek 14. června 2018

Den 1. - 13.6.2018


Hubnutí je pohoda a kdo říká cokoliv jiného, ten kecá.

Ráno mě probudil pracovní telefon, protáhl mě celou probouzecí fází jako hovnocuc... však vy víte co. Měl jsem v plánu začít den půllitrem vody, někde jsem se dočetl, že to pěkně probudí celé tělo, jenže když na vás někdo vybleje půl minuty po probuzení error za errorem, stihnete dřív zapálit cigáro a uvařit kafe, než si vůbec vzpomenete na nějakou vodu. Tak snad zítra :)

Většinu dne jsem proseděl. Většinu dnů prosedím, zřejmě jsem ve výkonu nějakého trestu. Maily, zakázky, návrhy. Věci, při kterých se příliš nehubne. Naprosto ideální najít prostor, čas a chuť na nějakou aktivitu. A řeknu vám, chuť je to oč tu běží. Myslím si, že člověku se nechce. Je fajn sedět, pořád je co dělat. A to je přesně ten moment, se kterým budu bojovat.

Své hubnutí mohu rozdělit do dvou věcí, na které budu zaměřovat pozornost. Jedna z nich je jídlo, druhá je pohyb. Příjem vs výdej. Protože v jednoduchosti je síla. Prostě celé je to o tom sníst méně, než kolik energie vydám. Ale…

Člověk, pokud chce přežít, měl by mít dostatek živin, měl by mít adekvátní příjem energie, pestrý jídelníček, kterého se dotýká tolik věcí, že by z toho jednomu praskla hlava. Třeba se k tomu dostaneme, třeba své studium zaměříme i tímto směrem, ale teď ne. Tuhle cestu musíme projít krok za krokem a v tuto chvíli vsadíme svůj život čistě na svou intuici.

Strava

Chytrá aplikace (používám dvě, jedna se jmenuje Kalorické tabulky, druhá Samsung Health) mi prozradila, že bych měl sníst 2211 kcal denně, což je asi 188 gumových medvídků, nebo dvanáct desítek, nebo jedna a tři čtvrtě Hawai Pizzy. Prostě něco takového potřebuji den co den sníst, abych nestrádal.

Dal jsem si záležet na tom, abych všechno jídlo rozvrstvil do celého dne a nenacpal se až večer, jak je mým dobrým zvykem. Dokonce jsem i snídal. Koupil jsem si musli a podmáslí, což mi moc chutná a mám z toho pocit najezení. Dokonce jsem si i uvařil jídlo, opravdové jídlo, ne párky, nebo zmrzlou pizzu, ale udělal jsem si játra na cibulce s rýží a uvařil jsem toho tolik, abych to mohl jíst i zítra. Tak moc vážně to s tím jídlem beru. A pokud jde o pivo… inu, bez piva by to nešlo. Ale všechno, včetně piva, včetně gumových žížal, co jsem snědl, čaje, který jsem vypil, všechno jsem si zapsal, zjistil kalorickou hodnotu a na konci dne sečetl. A dostal jsem číslo 1773 kcal, což jsem zaokrouhlil na 2000 kcal, neboť si nejsem jistý, zda jsem té rýže snědl opravdu pouze 150 gramů.

Každopádně jsem 211 kcal pod svým minimem, což nevím jak je možné, asi málo piva. A jak tak koukám na všechny ty výživové záležitosti, kterými se zatím nebudeme zabývat, můj dnešní vymazlený jídelníček postrádal vlákninu. Dobrou práci jsem však odvedl v pitném režimu. Suma sumárum jsem vypil 3,22 l tekutin a většinu nealko. Jaký jsem?

Pohyb

Běhání. Nevím co si o něm myslíte vy, ale já z něho mám husí kůži. Přesto, nebo možná právě proto, se mu chci trošičku věnovat. Nějak tak tuším, že je to přirozená záležitost, která je zároveň efektivní. Ale kdybych si měl vybrat, jestli se projedu na kole, nebo půjdu běhat, sáhnu po kolu, to je jasné. Je to rychlejší, zábavnější. Tak to vidím já. A tak jsem šel běhat…

Nejzvláštnější na tom všem bylo, že v okamžiku, kdy jsem se odhodlal, oblékl do tepláků, nachystal si boty, nohy mě odnesly do postele, kde jsem si lehl a hrál si s mobilem. Asi zafungoval pud sebezáchovy, každopádně než jsem si to uvědomil, uběhla dobrá půl hodina. Nakonec jsem se vykolébal z bytu, rozcvičil se a rozběhl se.

Nejsem zdatný běžec, nechtěl jsem se odrovnat a už vůbec jsem si to nechtěl znechutit, proto jsem střídmý běh střídal se střídmou chůzí. Řekl bych, že tak půl na půl. A bylo to fajn. Proběhl jsem podzámeckou zahradu, podíval se na koně, na rybník a běžel zpátky domů. Trvalo to necelou hodinu, zpotil jsem se, ale moc se mi to líbilo. Kdo by to byl řekl?

Svůj heroický výkon jsem zaznamenal pomocí aplikace, hlavně proto, abych viděl, jak se zlepšuji (předpokládám, že v běhu budu pokračovat). Ušel/uběhl jsem téměř 7 km v průměrném tempu 8 minut na kilometr.

Mám v plánu i posilovat, ale říkám si, že rozumná cesta je ta postupná. Proto jediný posilující cvik, který budu teď dělat, bude prkno. To se natáhnete na zem, postavíte se na špičky, zapřete se o lokty a držíte tělo v této poloze tak dlouho, dokud to jde. První pokus jsem vydržel minutu, druhý a třetí méně.

Ještě jsem něco nachodil, ale to nestojí za řeč. Čistý čas, který jsem věnoval jen a jen pohybu tedy činí něco kolem hodiny. Jinak jsem do chytré aplikace zadal, že spíše posedávám, že mám denní aktivitu asi jako průměrný fíkus. A i přes to se mi za celý den podařilo spálit (fanfára) 3308 kcal.

Tudíž, když to proženu svou ne příliš silnou matematikou, zjistím že jsem víc energie vydal, než přijal. A o to mi šlo :D

Podpořte tento projekt a získejte všechny užitečné informace o tělesné proměně ve formě knihy. Kupujte zde: https://www.hithit.com/cs/project/4972/zivotni-fight-bricho-vs-100-dni
Děkuji :)

Žádné komentáře:

Okomentovat